Displaygigant.nl – Van Straaten

Displaygigant en Van Straaten levert een excellente visual brand experience op flexibele en duurzame wijze. Zo beheren zij alle aspecten van dit proces, van conceptontwikkeling tot productie en montage. Dit doen zij wereldwijd. In de productieruimte bij Amsterdam Schiphol Airport staan state-of-the-art machines, inclusief de Durst Rhotex 500, ’s werelds enige 5-meter sublimatieprinter. Ons professionele team, actief in Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten, behandelt elk project met zorg, van start tot finish.

Displaygigant en Van Straaten ondersteunen internationale merken met visual branding die in winkels consumenten activeert, die op kantoren werknemers motiveert of die een langdurige indruk achterlaat na het bezoek van een beursstand of een evenement.  Dit resulteert in visual brand excellence, waardoor alle betrokkenen het merk gaan ‘ademen’ en ‘beleven’.

Wat heeft Omedia gedaan?

In deze case lees je hoe Omedia Van Straaten, Displaygigant , marktleider in het bedrukken van o.a. Printed Marketing materiaal, Beurswanden, Roll-Up Banners en (beurs)Displays Op digitaal gebied een stap verder geholpen heeft. We laten zien hoe de combinatie van het  benutten van ieder potentieel marketing kanaal, gedegen markt, zoekwoord, concurrentie onderzoek en verdere Paid Advertising en zoekmachine optimalisatie geleid heeft tot uitstekende resultaten!

 Omedia bedacht voor Displaygigant een online strategie, waarbij succesvol lopende online marketing kanalen geoptimaliseerd worden en er nieuwe (potentieel) succesvolle marketing kanalen bij komen. Het doel van Omedia was, om echt impact te maken op de bestaande klantenkring en de nieuwe, potentiële klant. Samen met Displaygigant, willen wij overal zichtbaar zijn, op Facebook, Instagram, via Display (re)marketing, In de zoekmachines (Search, shopping en organisch), in de mailboxen and so on… Zo gezegd, zo gedaan!

Omedia heeft ervoor gezorgd dat Displaygigant nu ook op Social media aanwezig is. Op Facebook, Instagram en LinkedIn. Voor het Facebook account hebben wij met o.a. een contest ruim 1.700 page likes en 700+ Instagram volgers weten te vergaren. Zo heeft Omedia ook succesvolle Facebook en Instagram Campagnes opgezet, welke maandelijks zorgen voor een stabiele sales flow. De traffic is afkomstig uit remarketing campagnes, custom & look a like audiences en deels cold traffic. Na het verrichten van een gedegen markt, concurrentie en zoekwoorden onderzoek hebben wij het lopende Google Ads en Shopping account succesvol geoptimaliseerd. Resulterend in een verlaging van de kosten per klik van 64% en een verlaging in de kosten per conversie van 76%. 

Het Resultaat

Displaygigant wordt nu digitaal beter gevonden door (nog te worden) klanten. Zowel via Social media, in de zoekmachines, via Google shopping, E-mail Marketing, als hoger in de organische zoekresultaten weergegeven voor belangrijke zoekwoorden en meer bezoekers weten Displaygigant via deze wegen te vinden. Tegelijkertijd is op de website het aantal afhakers aanzienlijk gedaald en bovendien converteren bezoekers vaker.

Zo heeft de combinatie van het benutten van de marketingkanalen met potentie en het optimaliseren van de bestaande, succesvolle kanalen gezorgd voor zeer positieve ontwikkelingen voor Displaygigant!

+ 117% Website Traffic

- 40% Bounce Rate

+ 2.538.081 impressies in 4 maanden

Overzichtelijke Campagne structuur

+ 49.872 Clicks

- 64% Daling Kosten per click

- 76% Daling Cost Per Conversion

Wordt jouw organisatie

Het volgende succes?

OPDRACHTGEVERS