Orders uit search ruim 300% toegenomen door optimalisatie
Benieuwd hoe we binnen een pilot van 4 maanden het ordervolume uit paid search met ruim 300% en de CTR met ruim 150? hebben laten stijgen? Lees dan snel verder!
- We willen ontzorgd worden in de complexere tak van Google Ads.
- We denken dat er meer resultaat te behalen valt en willen Google Shopping verkennen.
- We willen meer kleding verkopen via onze eigen webshop.
- We willen sneller in kunnen springen op campagnes voor nieuwe collecties.
- We willen onze ROAS verbeteren en inzichtelijk hebben welke campagnes hier aan bijdragen.
Het resultaat van onze samenwerking
ROAS + 490% toegenomen
> 401% stijging in transacties
+32% Cost per click
+321% SEA omzet
CR + 365% toegenomen
> 150% stijging in CTR
< 312% daling cost/conv.
Order value +22%
- NWij hebben onze expertise ingezet en In Gold We Trust ontzorgd op het gebied van SEA. Er is een tijdsbesparing gerealiseerd en het maximale is uit dit kanaal gehaald.
- NDe search en display campagnes zijn geoptimaliseerd. Dit zorgde voor een prominente aanwezigheid in de zoekmachine.
- NDe mogelijkheden van Google Shopping zijn verkend middels een pilot. Er zijn diverse verbeteringen doorgevoerd zoals toekomstbestendig, geautomatiseerd feed management.
- NSneller en efficiënter inhaken op hardlopers, seizoenen en nieuwe collecties.
- NResultaten zijn inzichtelijk via KPI rapportages. Wij houden van transparantie. Zo hebben we een KPI dashboard ontwikkeld waarbij In Gold We Trust onze resultaten 24/7 real-time in kan zien.
- NEen click through rate (CTR) stijging van 150%.
- NReturn on ad spend (ROAS) stijging van ruim 400%. De cost per click (CPC) was wel hoger, maar dat is nooit een ramp als de relevantie van de traffic een stuk hoger is en de ROAS maand op maand blijft stijgen.
- NMeer relevante traffic naar de eigen webshop.
- NVolume van search-orders die je met 4 mag vermenigvuldigen én een cost/conversie die je door 4 mag delen.