Verdriedubbelde Google Ads omzet door verbindende touchpoints
- Campagne(structuren) rendabeler én resultaatgerichter inrichten i.p.v. focus op clicks & impressies.
- Helder inzicht in KPI's, overzichtelijkere campagnestructuur en duidelijke rapportages.
- ROAS en conversie percentage verhogen door middel van relevantere bezoekers.
- Het verlagen van de kosten per transactie en klik.
- (Beter) voldoen aan het strenge advertentiebeleid van Google omtrent geneesmiddelen.
- Het volume van relevante conversies als lokale winkelbezoeken én transacties verhogen.
- Het converteren van een Google Ad naar een “online” websitebezoeker en/of naar een “offline” bezoek aan de winkel voor de DA GezondheidsCheck.
- Een aanvulling in online marketing kennis die meedenkt en als resultaatgerichte “bonus” collega bijdraagt aan ons digitale succes.
Het resultaat van onze samenwerking
ROAS + 214% toegenomen
> 182% stijging in transacties
Cost per click 28% lager
+ 394% Toename omzet
CR + 228% toegenomen
> 79% stijging in CTR
Avg. order value + 80%
< 84% daling in cost/conv.
- NGoogle Ads is rendabel en geoptimaliseerd. Paid search is het kanaal geworden dat het grootste aandeel heeft in de omzet van de volledige webshop.
- NOverzichtelijke campagnes gefocust op resultaat, én duidelijk inzicht in KPI's met heldere rapportages.
- NEen hogere ROAS en een forse toename van conversiepercentage en CTR.
- NDe SEA omzet is sinds onze samenwerking vanaf eind 2019 met ruim 350 procent gestegen, terwijl de kosten beheersbaar blijven met een stijging van maximaal 25%.
- NEen kostenbesparing door een biedvoordeel van twintig procent (door het koppelen van een CSS partner).
- NWe hebben een zeer efficiënte workflow ontwikkeld waarmee we de uitdaging van medische producten en het beleid van Google grotendeels getackeld hebben. Zo is de ‘angst’ voor beleidsschendingen, penalty’s en opschortingen enorm afgenomen.
- NDe bestellingen van de webshop gaan niet meer met verlies de deur uit.
- NCampagnes die aansluiten op alle marketing uitingen van DA. Dit zowel online als offline.
- NGerichte campagnes die de gezondheidscheck centraal zetten.
- NEen klankbord op het gebied van online marketing en op search gebied.