Toename maandomzet ruim 950% door ijzersterke campagnes

Een maandomzet die ruim 950% is gestegen! Dat is een gemiddelde doorlopende omzet stijging van 23% die iedere maand plaatsvindt sinds augustus 2019.
DA huid om te stralen

Onze samenwerking

Een maandomzet die stijgt met 950%, hoe kan dat!? Hard en slim samenwerken sinds 2019! De stijgende omzet komt voort uit hard werken van zowel Shirt-discounter als Omedia. De indrukwekkende stijging is een fantastisch resultaat waar wij uiteraard zeer trots op zijn. De resultaten zijn gebaseerd op data en grotendeels te danken aan ijzersterke SEO, SEA, E-mail en Social campagnes. Uiteraard is Omedia niet alleen verantwoordelijk hiervoor. Shirt-discounter heeft zelf gigantisch hard gewerkt om dit mogelijk te maken, deze razendsnelle groei gaat intern namelijk gepaard met aardig wat uitdagingen!

Bedrukte kleding van A-kwaliteit voor B-Prijzen

Shirt-Discounter is een van de snelst groeiende online drukkerijen van de Benelux. Online kleding bedrukken is gemakkelijk en snel. Shirt-discounter heeft vijfentwintig jaar ervaring in het drukken van kleding. De kledingdrukkerij in Zeewolde levert dan ook het meest optimale drukresultaat voor iedere opdracht. Shirt-Discounter gebruikt verschillende druktechnieken zodat ze iedere bestelling naar wens kunnen opleveren. Shirt-discounter wil het bedrukken van kleding voor iedereen toegankelijk maken ongeacht het budget, maat of de gelegenheid. Dankzij deze mentaliteit en een gebruiksvriendelijke ontwerptool werken ze voor grote klanten, maar krijgen ook veel particuliere opdrachten. Ontwerp naar wens zonder minimale afname, een goede bereikbaarheid en razendsnelle bezorging.

Benieuwd wat de doelstellingen zijn?

  • We willen zoveel mogelijk mensen en organisaties blij maken met bedrukte kwaliteitskleding.
  • We gaan voor een groei van het bedrijf door een integrale aanpak.
  • We willen de omzet én kwalitatieve offerte aanvragen laten groeien.
  • We streven ernaar bestaande en toekomstige klanten te informeren en adviseren.
  • We willen beter zichtbaar zijn voor publiek met een hoge koopintentie.
  • We willen bestaande klanten activeren en relevantere webtraffic aantrekken.
  • We gaan voor een meetbaar SEA resultaat door een stijging in ROAS .
  • Het publiek zonder directe koopintentie bereiken door hen op “ideeën te brengen” met gepersonaliseerde campagnes.
  • Meer online marketing kennis in huis halen die meedenkt als een resultaatgerichte “bonus” collega.

De uitdaging

Aan het begin van de samenwerking met Shirt-discounter zijn er diverse groeiambities uitgesproken. Er is een grote onbediende markt voor bedrukte kleding. Het vraagstuk voor Shirt-discounter lag in het efficiënt vermarkten van het product. Er zijn diverse groeidoelstellingen opgesteld. Zo is het belangrijk dat de webshop groeit, meer klanten bereikt worden en dat het huidige klantenbestand geactiveerd en geïnformeerd wordt. Daarbij kwam ook de doelstelling om een groter bereik te realiseren en hier passende kanalen voor te gaan gebruiken.

In de markt van bedrukte kleding wordt ieder product gepersonaliseerd en daardoor is dit maatwerk. Hierdoor ben je gebonden aan een bepaalde productcapaciteit. Er was een online marketing structuur nodig waarin snel geschakeld kan worden a.d.h.v. de huidige productiecapaciteit. Een groot deel van de markt heeft een grote ontwerp/koopintentie. We zijn gaan kijken hoe we deze markt kunnen activeren en onszelf kunnen presenteren op het juiste moment in het oriëntatie en koopproces binnen de customer journey. De uitdaging lag tevens in het ontbreken in inzicht in waar de omzet vandaan komt, uit welk kanaal, wat dit oplevert en waar meer op ingezet moest worden. In dit gehele proces was een klankbord nodig en waren krachtige online marketingoplossingen noodzakelijk om het op te boksen tegen multinationals en print on demand bedrijven die naar Nederland komen.

DA huid marketing
DA huid marketing

Onze impactvolle aanpak:

Hoe hebben we het verhaal én de bijbehorende uitdaging of het vraagstuk vertaald naar een succesvolle implementatie om het doel van Shirt-Discounter te behalen én ruimschoots te overtreffen? Nu ben je vast benieuwd hoe wij deze enorme groeicurve gezamenlijk gerealiseerd hebben…

Het plan achter het idee…

Om alle groeidoelstellingen te bereiken was een gedegen aanpak noodzakelijk. We zijn gestart met het identificeren van diverse fases waar de klanten inzitten van “idee” tot “bedrukt in huis”. Dit doen we uiteraard gebaseerd op data. Nadat we deze fases in kaart gebracht hadden, kwamen we direct terug op het originele doel van Shirt-Discounter. De doelen van shirt-discounter zijn gekoppeld aan diverse “fases” binnen het koopproces. Dit hebben we gedaan om vervolgens te kijken welk kanaal het meest passend is per fase binnen de customer journey.

Segmenteren & search-first

Er is groots ingezet op drie segmenten: hoge koopintentie, te overtuigen en activatie. Wij geloven heilig in ‘search-first’ en zijn begonnen met de duidelijke ‘search’ uitdaging. Er zijn data analyses en semantische keyword onderzoeken uitgevoerd. Hierdoor konden we vrij snel bepalen waar de koopintentie zich bevond, welke categorieën we toe moesten voegen en hoe we dit moesten marketen. Hier hebben we slim op ingespeeld door campagnes te ontwikkelen met een hoge focus op first party data en bestaande klantenlijsten, campagnes heel diep uit te specificeren op locatie, demografie, categorie én op productniveau. Dit leverde op dat Shirt-discounter beter zichtbaar is geworden voor publiek met een hoge koopintentie en dat er relevanter websiteverkeer is gegenereerd.

Campagnestructuur afstemmen op capaciteit

Het structureren van de fases in de advertentiegroepen met én zonder koopintentie gaf de mogelijkheid om te zien wat wel of niet werkt. Het werd mogelijk om bij productiepieken onze campagnes te prioriteren. Zo werd tijdens een productiepiek een campagne met lage koopintentie ook een lage prioriteit gegeven. Dit was bevorderend voor de productiecapaciteit in de drukkerij. Tegelijkertijd houden we op deze manier de POAS (Profit on ad spend) zo hoog mogelijk.

Automation en remarketing

Er waren nog meer zaken die opgepakt moesten worden om groeidoelstellingen te behalen. Zo is er meer geautomatiseerd zodat er tijd vrij kwam om te investeren in het bedrijf. We hebben klanten op ideeën gebracht door scherp (en vooral heel snel) in te spelen op actualiteiten, aantrekkelijke acties te voeren en door social media marketing in te zetten. We hebben de doelgroep geactiveerd middels remarketing via social media, op product- en categorieniveau. Dit hebben wij o.a. gedaan via Google display remarketing. Daarnaast hebben wij het bestaande klantenbestand geactiveerd via e-mail campagnes en door abandoned cart automations in te zetten. Dit resulteerde in een klantenbestand dat geactiveerd, geïnformeerd en geadviseerd werd.

Hogere marges door SEO

Naast deze acties hebben wij ook SEO campagnes gevoerd. De menustructuur is volledig geherstructureerd. Dit op basis van gebruiksvriendelijkheid en een betere on-page SEO structuur. De webshop is geoptimaliseerd met SEO content en er is linkbuilding uitgevoerd. De klant wordt nu geïnformeerd, geïnspireerd en geactiveerd door middel van SEO content. Shirt-discounter is met tientallen zoekwoorden van positie 50+ naar de top 3 gebracht. Daarnaast bracht het een relevanter websiteverkeer, een hogere koopintentie, meer marge op organische orders en klantenbinding op.

Het resultaat van onze samenwerking

Shirt-Discounter gegroeid in omzet, personeel en in offerteaanvragen. Het personeel is gegroeid naar een voltallig team van 30 personeelsleden. Dit stelt Shirt-Discounter in de gelegenheid om nog meer kennis in huis te halen en opdrachtgevers nóg beter te bedienen. Sinds onze samenwerking vanaf eind augustus 2019 tot en met heden is de maandomzet ruim 950% gestegen. Dat is een gemiddelde doorlopende (consistente) omzet stijging van 23% die iedere maand plaatsvindt sinds augustus 2019. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar dit zijn fantastische resultaten gebaseerd op data waar we ontzettend trots op zijn.

Dit is grotendeels te danken aan ijzersterke SEO, SEA, E-mail en Social campagnes. Uiteraard is Omedia niet alleen verantwoordelijk hiervoor. Shirt-discounter heeft zelf gigantisch hard gewerkt om deze volumes te kunnen verzetten. Ze hebben hard gewerkt met het volledige team, slimme strategische beslissingen gemaakt, de webshop doorontwikkeld, de ontwerptool modern gehouden, geïnvesteerd in kwalitatieve apparatuur en geïnvesteerd in samenwerking met Omedia. Er is een fijne samenwerking ontstaan waarin bijna dagelijks contact is met elkaar.

ROAS + 252% toegenomen

> 653% stijging in transacties

>500 keywords in de top 3

+ 983% Toename omzet

CR + 137% toegenomen

> 54% stijging in CTR

Avg. order value + 55%

< 698% daling in cost/conv.

Benieuwd hoe het zit met de vooraf gestelde doelen?

  • NGroei in personeel, loyale klanten, omzet en offerte aanvragen.
  • NEr is relevanter websiteverkeer en we hebben sterke SEO posities gerealiseerd.
  • NBestaande en nieuwe klanten worden geïnformeerd, geadviseerd en geactiveerd.
  • NWe zijn zichtbaar geworden voor een publiek met een hoge koopintentie.
  • NHet publiek met een lage koopintentie is geactiveerd met interessante campagnes.
  • NEr is helder inzicht in alle KPI’s door onze rapportages. Het is duidelijk waar groei te behalen valt.
  • NDe ROAS op paid search is met 252% gestegen.
  • NWe zijn een sparringpartner voor belangrijke, strategische beslissingen op het gebied van online marketing.
  • NWe zijn verweven in de organisatie zodat we altijd passend advies kunnen geven op de traffic én performance impact.

Een consistente groeicurve, net als Shirt-Discounter?

Wil je meer weten over onze werkwijze of verkennen wat online marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend advies op met onze specialisten of vraag een gratis adviesgesprek aan. Wij zetten de koffie alvast voor je klaar! “p.s. ruim 950% omzetgroei binnen 3 jaar wordt een uitdaging, maar die gaan we zeker niet uit de weg! “

Betere performance is klaar voor jou – jij ook?