Google Shopping Bureau

Wil jij jouw webshop verder laten groeien of bestaande Google Shopping campagnes beter laten renderen? Ontdek je kansen met de gratis Quickscan.

Gratis Google Shopping Scan

Gratis & Vrijblijvend

Onze Quickscans zijn altijd Gratis & Vrijblijvend

Groei Opdrachtgevers

Alle aanvragers zijn tot op heden zichtbaar gegroeid

Persoonlijk Contact

We onderscheiden ons door jou de aandacht te geven die jij verdiend.

Google Shopping

Wil jij jouw webshop laten groeien? Of levert je huidige Google Shopping campagne onvoldoende rendement op? Omedia ziet SEA als een sport, zo veel mogelijk conversies tegen zo laag mogelijke kosten. We draaien aan de knoppen zodat jouw Google Shopping campagne winstgevend wordt. Overweeg jij om Google Shopping uit te besteden? Omedia streeft naar maximale winst voor iedere opdrachtgever.

Wat is Google Shopping?

Google shopping is een onderdeel van Google Ads. Je kan Google Shopping zien als een soort digitale etalage waar je je producten kunt “showcasen”. Binnen Google Shopping wordt er veel vergeleken, Google toont verschillende producten, met foto’s, prijzen en productomschrijvingen. Hierdoor kunnen gebruikers direct het aanbod, de producten en de prijzen vergelijken en vervolgens op jouw advertentie klikken waardoor ze op je productpagina belanden. Vaak is de click through rate (CTR) bij shopping campagnes aanzienlijk hoger dan mij search campagnes, omdat men het product kan visualiseren en als je specifiek zoekt, de kans groot is dat je vindt wat je zoekt. Daarnaast hoeft de gebruiker ook niet alle webshops te bezoeken, maar kunnen ze direct zien wat ze willen hebben om te oriënteren. Bij search ads, krijg je deze oriënterende clicks wel, wat vaak resulteert in een lager conversiepercentage. 

Google Shopping campagnes zijn in Nederland ontzettend populair en voor veel webshops is dit de grootste omzetgenerator. Google Shopping is zo populair, omdat het gebruiksvriendelijk is en je als webshop eigenaar je gehele assortiment aan kan bieden aan je doelgroep. Je ziet (bijna) altijd producten nog boven de betaalde search resultaten of in de rechterkolom ernaast, zo val je écht op. Het shopping tabblad biedt de mogelijkheid om zoekresultaten te filteren op o.a. beoordeling, prijs, kleur en formaat tussen verschillende webshops. 

Shoppers klikken alleen bij oprechte interesse in je product. Alleen relevante website bezoekers vinden jouw Google Shopping advertenties (mits ze goed geoptimaliseerd zijn). Dat is een enorm voordeel voor jou als eigenaar van een webshop. Maar wat heb je eigenlijk nodig voor Google Shopping campagnes?

Hulp nodig met het effectief inzetten van Google Shopping voor jouw bedrijf? Vraag nu een Gratis Quickscan aan! en ontdek direct waar jouw kansen liggen.

Hoe werkt Google Shopping en wat heb ik nodig?

Om een Google Shopping Campagne op te zetten heb je 3 dingen nodig: 

  1. Een productfeed / datafeed met daarin de producten waarop je wilt adverteren
  2. Een Google Merchant account waar je de datafeed inlaadt
  3. Een Google Ads account waar je de shopping campagne in bouwt

Weet je (nog) niet wat het is? Geen paniek! We helpen je met de technische kant en we leggen je precies uit wat we doen en waarom we het doen. Samenwerken vinden wij namelijk een stuk leuker en je campagne wordt hier beter van. 

Wanneer je een Google Shopping campagne vanuit Google Ads op wilt zetten, moet je een PLA (Product Listing Ad) campagne maken, hiermee zorg je ervoor dat je de eerder genoemde “Digitale Etalage” in kan zetten. Het voordeel van deze “Digitale Etalage”, is dat jij als webshophouder zelf bepaalt welke informatie zoekers te zien krijgen. Dit doe je met je productfeed. Je productfeed kan je volledig zelf beheren en inrichten naar wens. Je hebt zelfs de mogelijkheid om dit te automatiseren met een tool als Channable. Omedia is gecertificeerd Channable Partner, wij helpen je graag met het opzetten van je Channable account en feed. Zo weet je zeker dat je feed goed ingesteld is en (be)zoekers altijd het juiste product te zien krijgen in de juiste context van de zoekopdracht. 

Om je producten zichtbaar te maken in Google Shopping, moet je productdata als bijvoorbeeld prijs, kleur, naam, korte omschrijving, productfoto’s en productcategorie doorgeven aan Google. Dit doe je door middel van een zogeheten “Product Feed” koppelen aan je Google Merchant Center. Je Merchant Account geeft deze productdata vervolgens door aan Google Ads, zodat jij Google Shopping advertenties aan kan maken. Voor een (succesvolle) Google Shopping campagne heb je dus een productfeed nodig. Omedia maakt gebruik van Channable, om de beste product feeds te realiseren. Channable biedt ons de mogelijkheid om ook scripts te schrijven om de feed te optimaliseren waar nodig. 

Waarom Google Shopping?

  • Je product is als eerste bovenaan of in de rechterkolom visueel (met productfoto) zichtbaar op het perfecte moment.
  • Hoge relevantie van bezoekers die de “portemonnee al getrokken hebben” voor jouw product. Deze bezoekers komen direct op de productpagina, resulterend in een hoog conversie volume.
  • Google Shopping zorgt voor kwalitatief hoogwaardige leads. De bezoeker heeft door te klikken al voor jouw webshop gekozen. 
  • Je sales funnel wordt door de relevantie van de bezoeker vereenvoudigd en verkort.
  • Kosten per klik ligt lager dan bij Search Ads.
  • Toenemende omzet en meer website bezoekers door dominante(re) posities in Google.
  • Transparante statistieken omtrent kosten en rendement.

De kosten van Google Shopping

De kosten van Google Shopping campagnes zijn afhankelijk van meerdere factoren en de hoeveelheid van de producten waarmee je wilt adverteren. Op basis van de hoeveelheid producten en je branche (concurrentie en kosten per klik) wordt er een berekening gemaakt voor hoeveel budget er benodigd is voor maximale zichtbaarheid en optimaal resultaat. Om het best mogelijke rendement te behalen, beheren en monitoren onze Google Shopping specialisten je campagnes pro-actief. Geen opdrachtgever is hetzelfde en dit vraagt om een gepersonaliseerde aanpak en strategie. De kostenstructuur van Google Shopping is hetzelfde als de kostenstructuur van Google Ads. Je betaald per klik, maar het geldt wel dat de aanbieders met de hoogste biedingen voor een klik als eerste weergegeven worden.

Google Shopping uitbesteden?

Wil je graag meer informatie over Google Shopping of het uitbesteden van Google Shopping? Omedia zet al te graag een Google Shopping campagne voor je op. We hebben veel ervaring met Google Ads en Shopping en zien hierdoor snel welke vorm van adverteren voor jouw organisatie het beste werkt. Je Google Shopping campagnes worden met zorg (en liefde) gebouwd en periodiek proactief gemonitord en geoptimaliseerd. Omedia geeft haar opdrachtgevers en haar campagnes de persoonlijke aandacht die ze verdienen. 

Ben jij benieuwd of jouw webshop meer en beter onder de aandacht gebracht kan worden bij je doelgroep door middel van Google Shopping? Met de gratis en vrijblijvende Quickscan brengen wij de kansen en verbeterpunten in kaart.

Heb jij hulp nodig met het effectief inzetten van Google Shopping voor jouw bedrijf? Omedia helpt je graag. Vraag nu een Gratis Quickscan aan en ontdek direct waar jouw kansen en verbeterpunten liggen.

Google Shopping: Van Quickscan naar meer omzet

Vraag jij je af wat je kansen en mogelijkheden zijn op het gebied van Google Shopping en kan jij hulp gebruiken bij het effectief inzetten van Google Shopping voor je webshop? Lees dan snel verder of vraag direct de Quickscan aan! Omedia haar SEA specialisten kijken door middel van een Quickscan naar waar jouw kansen en verbeterpunten liggen op het gebied van Google Shopping campagnes en hoe hier het beste op ingespeeld kan worden. Google Shopping campagnes kunnen al snel kostbaar worden, waardoor het van groot belang is dat het geïnvesteerde advertentiebudget een mooi rendement realiseert. Na de Quickscan krijg je een helder advies omtrent onze bevindingen en heb je de mogelijkheid om hier met Omedia over te sparren. Ben je het met onze bevindingen en conclusies eens? Dan ontvang je van ons een offerte, waarin duidelijk wordt welke investeringen voor jou passend zijn en wat deze investeringen jouw webshop kunnen opleveren. Liever direct een offerte ontvangen? Neem dan direct contact met ons op.

Na een uitgevoerde Quickscan en acceptatie van het uitgebrachte voorstel starten we zo snel mogelijk met het onderzoeken, opzetten of optimaliseren van jouw Google Shopping campagne(s), op basis van de adviezen die we je in de Quickscan gegeven hebben. We houden de resultaten van deze optimalisatie nauwkeurig in de gaten en bespreken deze periodiek met jou.

Ben je aan het overwegen om te starten met Google Shopping en vraag je jezelf af of een Quickscan ook mogelijk is zonder een Google Shopping, Channable of Merchant account? Dat kan absoluut! Mocht je nog geen Google Shopping campagnes hebben steken we de Quickscan vanuit een ander perspectief in. Hierbij gaan we verder in op de kansen voor jouw webshop met Google Shopping als (een van de) Middelen voor jouw succesvolle online marketing strategie. Omedia begint altijd met het verrichten van een beknopt zoekwoordonderzoek. Hierin worden interessante zoekwoorden die relevant zijn voor de potentiële performance voor jouw bedrijf in kaart gebracht. Hiernaast bekijken we ook grondig je website en de productpagina’s. Voor succesvolle Google Shopping campagnes is het namelijk belangrijk dat de productpagina’s waarnaar je advertenties naar verwijzen, relevant zijn en ook daadwerkelijk kunnen converteren. Dit is een meewegende factor voor de kwaliteitsscore van je advertentie en dus indirect je optimalisatie score en zichtbaarheid.

Gedurende onze samenwerking ontvang je van ons een advies, waarin duidelijk wordt gemaakt of Google Shopping voor jou op dit moment rendabel is. Ondanks het feit dat wij gespecialiseerd zijn in Zoekmachine Marketing, vinden wij dat je altijd een eerlijk advies moet krijgen en daarom nooit zomaar moet starten met het plaatsen van advertenties in de zoekmachines. Mocht het zoekmachine adverteren voor jou niet rendabel zijn, geven we je aanbevelingen voor de inzet van andere online marketing kanalen die jouw organisatie wel wat kunnen opbrengen. Tot op heden hebben alle opdrachtgevers die 3 maanden of langer klant zijn omzetgroei gerealiseerd. Dit hopen we zo lang mogelijk voort te kunnen zetten, wie weet ben jij het volgende succesverhaal!

Google Shopping door Omedia?

Heb jij vertrouwen in Google Shopping, zie jij de mogelijkheden en kansen die Google Shopping biedt en wordt je hiervan net zo enthousiast als Omedia? Dan komen wij graag in contact met jou om samen de mogelijkheden te bespreken en eens te sparren over de impact die Google Shopping voor jouw onderneming kan hebben. Heb je een bestaand Google Shopping account met lopende of gepauzeerde campagnes? Dan voeren wij met plezier een Quickscan uit waar we onze bevindingen aankaarten en je persoonlijk en passend advies geven.

Een Quickscan van Omedia is te aller tijden geheel vrijblijvend en je bent nergens aan gebonden. Wij kijken naar de kansen en verbeterpunten en hoe we hier het beste op in kunnen spelen. Na de Quickscan krijg je een helder advies omtrent onze bevindingen en krijg je de mogelijkheid om hierover te sparren. Ben je het hiermee eens? Dan ontvang je van ons een offerte, waarin duidelijk wordt welke investeringen voor jou passend zijn en wat deze investeringen kunnen opleveren. Liever direct een offerte ontvangen? Neem dan direct contact met ons op.

Heb jij hulp nodig met het effectief inzetten van Google Shopping voor jouw bedrijf? Omedia helpt je graag. Vraag nu een Gratis Quickscan aan en ontdek direct waar jouw kansen en verbeterpunten liggen.

Zoekmachine Marketing inzetten

Voor veel van onze opdrachtgevers is Google Ads goed voor gemiddeld 30% van de omzet. Google Ads is vaak de grootste inkomstenbron voor bedrijven. Het is van belang om de ROAS (return on ad spend) te bewaken, zodat je met jouw advertenties marge-technisch uitkomt. Kunnen jouw advertenties nu uit? Of kan jouw Google Ads campagne beter met meer omzet tegen lagere kosten tot gevolg? Met de gratis Google Quickscan brengen wij kansen en verbeterpunten voor jou in kaart op het gebied van jouw Google Advertenties of kijken wij of Google Ads adverteren geschikt is voor jouw bedrijf.

Ruim 50+ Bedrijven groeien door Omedia 

da logo
jump logo
monsley logo
logo kledenonline
nine logo
da logo
sherlocked logo
van straaten logo
barntools logo
bam infra logo
shirt-shirts.nl logo
mu coaching logo
shirt-discounter.nl logo
huisenthuis.nl logo
heijmans logo
brigad logo
kiran badloe logo
displaygigant logo

CASES

Bekijk onze recente projecten

Resultaat Gedreven.

Onze resultaat gedreven werkwijze is wat Omedia geliefd maakt. Als online marketing partner steken wij er een stokje voor om de doelstelling van onze opdrachtgever en haar organisatie in iedere beslissing voorop te stellen. Wij voelen de drang om samen met onze opdrachtgevers succesvol te zijn en verwachtingen in iedere campagne te overtreffen.

Wij begrijpen jouw behoeften.

Waar veel bureaus opdrachtgevers niet de aandacht geven die zij verdienen onderscheid Omedia zich door jou de aandacht te geven die jij verdiend door ons niet te focussen op hippe smoothie bars, overdadige bedrijfsuitjes en de binnentuin, maar door goed te luisteren naar jouw behoeften en hard te werken aan ijzersterke campagnes op maat.

Geef jouw online marketing een boost met onze Quickscan!

Benieuwd waar voor jouw organisatie kansen liggen? Neem contact met ons op, we brengen ze graag in kaart!