SEO teksten laten schrijven

Wil jij organisch beter gevonden worden met converterende SEO content? Onze SEO specialisten en tekstschrijvers helpen je graag verder!

Wat zijn SEO teksten?

SEO teksten zijn teksten op een website die zijn geschreven met relevantie voor zoekmachines als uitgangspunt. Goed geschreven SEO teksten zijn meer dan gericht op goede vindbaarheid in Google, goed geschreven SEO teksten zijn relevant, prettig om te lezen en converterend. De kwaliteit van de content op je website wordt voor Google en haar algoritme steeds belangrijker. Google laat websites zien die relevant zijn en waarbij de context van de zoekopdracht klopt, om haar eindgebruiker de beste ervaring te bieden bij gebruik van de zoekmachine.

Google zoekt pagina’s van websites die aansluiten op de zoekopdracht van de eindgebruiker. Zoekmachine Marketing, voornamelijk SEO valt of staat in de meeste gevallen met goede content en structuur. Deze “goede content” wordt ook wel SEO content genoemd. Wanneer we het over tekstuele content voor je website hebben, dan worden dit SEO (web)teksten genoemd.

Wij zijn gecertificeerde search specialisten

Webteksten laten schrijven voor SEO?

SEO teksten laten schrijven is een vak apart. Je moet namelijk niet alleen de bezoeker verleiden, maar ook de zoekmachine! Dit is een uitdaging, omdat je ook je doelgroep aan wilt spreken. Omedia is gespecialiseerd in het schrijven van SEO teksten. Naast dat we SEO teksten schrijven maakt Omedia ook SEO vriendelijke websites waarbij we de SEO webteksten schrijven. Wij hebben onze eigen SEO tekstschrijvers in dienst. Door onze ervaring weten we als geen ander welke factoren belangrijk zijn voor goede SEO teksten en vindbaarheid in de zoekmachines. Het is mooi als veel mensen via Google je website vinden, maar het doel is natuurlijk dat ze na het lezen van je SEO tekst ook overgaan tot actie. Het liefst een conversie! (Contact opnemen, aankoop doen, offerte aanvragen, content delen via social media)

SEO teksten zijn essentieel voor een goede vindbaarheid. Bij het laten schrijven van SEO (web)teksten komt echter meer kijken dan veel bedrijven in eerste instantie verwachten. Een aantal jaar geleden bestond een SEO tekst uit vaak het belangrijke zoekwoord gebruiken in een goed verhaal. Helaas is deze tijd nu voorbij, Google begrijpt de semantiek van websites steeds beter en past haar algoritme hier op aan. Je raad het al, de SEO teksten die je laat schrijven moeten geoptimaliseerd voor de zoekmachine geschreven worden.

Het is niet zo dat goede SEO teksten tegenwoordig geen belangrijke zoekwoorden meer gebruiken, sterker nog: het is enorm belangrijk dat je dit blijft doen! Er zijn nu meer factoren waar Google naar kijkt, zoals de interne link structuur, de H1, H2 , H3 en zelfs H4 tags van de tekst, de relevantie van de tekst en hoe de tekst in de context van de zoekopdracht ligt. Voor de relevantie en gebruiksvriendelijkheid is het belangrijk dat er een inhoudelijk interessant verhaal geschreven moet worden. Deze factoren in combinatie met goede Zoekmachine Optimalisatie SEO zorgt voor betere vindbaarheid in de zoekmachines.

Door onze ervaring weten wij jouw doelgroep doormiddel van SEO écht te activeren. Dit merk je dan ook aan een toenemende omzet. Je organische resultaten kun je doormiddel van SEO beïnvloeden. Via Google Ads kan je doelgericht bezoekers naar je website en producten genereren. Omedia heeft jarenlange ervaring met adverteren in verschillende branches. Hierdoor zien we vrijwel direct welke vorm van marketing binnen zoekmachines voor jou het meest interessant en potentieel rendabel is.

Waar voldoet een SEO tekst aan?

Bij het schrijven van SEO teksten komen veel hoofd en-randzaken kijken. Het is belangrijk dat de tekst relevant is en overeenkomt met de zoekopdracht van de gebruiker. We zeggen overigens niet dat vindbaarheid het belangrijkste is, maar het is toch wel prettig en een belangrijke factor dat mensen je SEO teksten kunnen vinden. We starten meestal eerst met een zoekwoorden analyse om vast te stellen wie de gebruiker (zoeker) is en waar hij of zij op zoekt. Zodra de gebruiker op je website is, is het belangrijk om te bepalen welk doel je voor ogen hebt, welke boodschap je over wilt brengen en aan wie.

Om de juiste bezoeker (jouw klant) aan te trekken is het belangrijk om vast te stellen welke zoekwoorden je klanten intypen wanneer zij zoeken naar de door jou aangeboden informatie of dienst. Je wilt de structuur zodanig opbouwen, dat de lezer constant geïnteresseerd blijft en overgaat tot de op voorhand door jou gewenste conversie. Tijdens het opbouwen van deze structuur wordt ook sterk rekening gehouden met de SEO titels, de meta omschrijvingen (voor je CTR), interne links en de relevantie. Een goede SEO tekst voldoet aan bovenstaande factoren. Wil jij weten wat de kansen voor SEO teksten op jouw website zijn? Vraag de gratis Quickscan aan en laat de beoordeling hiervan met een gerust hart over aan een SEO specialist van Omedia.

Gratis adviesgesprek met een online marketing bureau?

Voor veel van onze opdrachtgevers is online marketing goed voor gemiddeld 70% van hun omzet. Google Ads is vaak de grootste inkomstenbron voor bedrijven. Het is van belang om de ROAS (return on ad spend) te bewaken, zodat je met jouw advertenties marge-technisch uitkomt.

Veel bedrijven zien de kosten van hun online marketing kanalen toenemen, en de resultaten teruglopen. Online marketing mag in onze ogen nooit een kostenpost zijn, maar juist een middel om meer omzet te realiseren! Met ons gratis advies gesprek krijg je antwoorden op vragen als:

Krijg antwoord op vragen als:

  • Zijn mijn Google Ads campagnes optimaal gestructureerd en ingericht en kan ik meer omzet genereren tegen dezelfde of lagere kosten?
  • Zijn mijn huidige KPI's als: ROAS, CPC, CTR, Cost/Conversie acceptabel binnen onze branche?
  • Hoe kan ik mijn website verbeteren voor meer conversies?
  • Kan ik mij beter focussen op het volledig optimaliseren van een kanaal of beter wedden op meerdere paarden?
  • Presteert mijn huidige online marketing bureau goed genoeg en krijg ik voldoende resultaat voor mijn investering?
  • Ik heb het gevoel dat de opbrengst van mijn campagnes stagneren of zelfs teruglopen, wat kan ik hier aan doen?
  • Hoe kan ik organisch beter vindbaar worden en wat kan ik doen om (nog) meer omzet en marktaandeel te realiseren?

Gratis adviesgesprek aanvragen

Wij werken trots samen met

nine logo
da logo
monsley logo
sherlocked logo
logo kledenonline
kiran badloe logo
brigad logo
van straaten logo
huisenthuis.nl logo
bam infra logo
mu coaching logo
shirt-discounter.nl logo
shirt-shirts.nl logo
huisenthuis.nl logo
barntools logo
nine logo
heijmans logo
jump logo

Betere SEO content is klaar voor jou – jij ook?