Van lancering naar marktleider. Ruim 10.000 leden aangesloten

Brigad is de marktleider in Frankrijk en Engeland op het gebied van hospitality staffing & recruitment. Omedia heeft de uitrol van Brigad in Nederland op zich genomen.

het team van Brigad

Over Brigad

Brigad, ook bekend als de Franse en Engelse marktleider op het gebied van Hospitality Staffing & Recruitment. De, in Frankrijk opgerichte, #1 Startup Brigad is een Staffing & Recruitment Agency voor de hospitality Branche. Brigad is in 2015 opgericht en heeft sinds de succesvolle lancering en het winnen van #UberPITCH van UBER in 2016 ruim €12.5 miljoen aan investeringen binnen weten te slepen door toonaangevende investeerders als 50 Partners, Leap ventures, Square capital en Serena.

Brigad voorziet werkzoekenden en hospitality ondernemers van werkgevers en werknemers voor zowel korte, middellang als lange termijn. Veel bedrijven vinden het lastig om ‘gekwalificeerd’ personeel te vinden. Voornamelijk binnen de hospitality branche blijkt het een uitdaging te zijn om getraind en gekwalificeerd personeel te vinden. Brigad heeft een platform ontwikkeld, waarbij hospitality ondernemingen gematcht worden met écht alleen het beste, ervaren werknemers. Zodra een “shift” op het platform of in de App geplaatst wordt, matcht het algoritme van Brigad de eisen van de opdrachtgever aan de beste match van duizenden, door Brigad getrainde en gescreende ‘Brigaders’ (de freelancers) met een passie voor Hospitality.

Benieuwd wat de doelstellingen zijn?

  • Uitrollen in Nederland en hier de naamsbekendheid vergroten.
  • Een passende strategie met interactieve rapportages.
  • Een SEA pilot draaien in omgeving Amsterdam.
  • Voldoende ondernemers en freelancers koppelen.
  • Gemakkelijk kunnen uitbreiden naar meerdere steden/regio’s en provincies.
  • B2B én B2C campagnes los van elkaar laten draaien.
  • Een aanvulling in online marketing kennis die dient als een verlenging van het in-house team.
  • Een consultant die zowel strategisch, adviserend als uitvoerend kan bijdragen aan het succes van Brigad.

De uitdaging

Brigad is marktleider in zowel Frankrijk en de United Kingdom. Brigad heeft de ambitie om ook in Nederland een leidende positie in de markt aan te nemen. De Google Ads strategie speelt hierin een grote rol. Omedia is gevraagd om hieraan bij te dragen. Er is een nauwe samenwerking aangegaan tussen Omedia en het management van Brigad Benelux. De uitdaging lag in het opstellen van een passende SEA strategie voor de regio Amsterdam. Een strategie die vervolgens ook gebruikt kon worden bij uitbreiding naar andere regio’s. We hebben een passende strategie opgesteld waarbij rendabele Google Ads (Search and Display) campagnes een centrale rol speelden.

Brigad was op zoek naar een online marketing bureau dat het maximale rendement kan realiseren, kort op de bal zit waar nodig, snel en interactief maandelijks kan rapporteren. Bij rapportages was het nodig dat de strategie, performance en learnings besproken werden met het in-house team van Brigad. Gedurende onze samenwerking hebben we maandelijks specifieke doelen en targets afgesproken. We hebben op zeer korte termijn een snel groeiend online marketing kanaal gecreëerd. Dit leverde een succesvolle lancering in Nederland op. De SEA campagnes zorgen tot op heden dagelijks voor een stabiele, snelgroeiende lead-flow voor zowel B2B als B2C.

DA huid marketing
DA huid marketing

Onze aanpak:

Wij hebben voor Brigad een passende strategie uitgewerkt, het platform uitgerold en campagnes met een overzichtelijke én schaalbare structuur opgesteld. Om dit mogelijk te maken is er onder andere zoekwoorden onderzoek op regionaal, B2C en B2B niveau uitgevoerd. De zoekintentie is in kaart gebracht waarna de campagnes zijn ingericht op inbound acquisitie van ondernemers en freelancers. Dit is vervolgens onderverdeeld op regio om gemakkelijk te kunnen opschalen. Er is tevens gebruik gemaakt van dynamische ad-copy zodat er automatisch plaatsnamen in de advertenties komen. Dit automatiseringsgehalte zorgde voor een stijging van 80% in click through rate (CTR) en dat er tijd overbleef voor andere belangrijke aspecten binnen de campagne.

Er is tevens gekeken naar het aanmeldproces. Er is gekozen om gebruik te maken van een multi-step formulier. Hierdoor konden de “lekken” bij iedere stap gemeten worden in Google Analytics. Zo was er continu een controle op het aanmeldformulier en konden er verbeteringen worden doorgevoerd wanneer dit nodig bleek. De data is ingezet om mensen die bijvoorbeeld bij stap ⅘ (net niet aangemeld) waren afgehaakt opnieuw te bereiken met pakkende remarketing advertenties. Dit via het display netwerk van Google. Dit resulteerde in een groots herstel van (bijna) verloren conversies tegen een zeer lage cost per lead (CPL).

Het resultaat van onze samenwerking

From zero to hero? Wij bundelen onze krachten voor het beste resultaat voor jouw organisatie. Uit ervaring weten wij dat échte online voortgang geboekt wordt als je samenwerkt aan je online marketing campagnes. Omedia heeft samen gewerkt met Brigad aan de lancering in Nederland.
  • NEr is een platform succesvol uitgerold. Voor Brigad hebben we een betrouwbaar online marketing kanaal gecreëerd. We zijn samen een stap dichterbij om ook marktleider van Nederland te worden.
  • NEr is een passende strategie voor de lancering opgesteld.
  • NBrigad is inmiddels uitgegroeid tot een marktleider die ruim twee miljoen werkuren gefaciliteerd heeft met meer dan 10.000 freelancers met ieder hun eigen talent.
  • NEen dagelijkse, stabiele leadflow van zowel freelancers als aangesloten ondernemers die maand op maand toeneemt.
  • NOmedia heeft een overzichtelijke campagne structuur opgesteld welke volledig ingericht is op de funnel van Brigad. Zo hebben we een kosten efficiënte, schaalbare campagne structuur gerealiseerd. Deze structuur kunnen we heel eenvoudig (gefaseerd volgens plan) uitrollen in meerdere provincies en grote steden in Nederland.
  • NWe hebben bijgedragen via zoekmachine marketing. Dit was een rode draad binnen de uitrol van Brigad in Nederland. Hierdoor kon er snel en gefaseerd volgens plan opgeschaald worden.
  • NWe hebben gediend als consultant die bijdraagt aan het succes van Brigad. Je mag ons zien als resultaatgerichte “bonus collega’s”.

Een succesvolle internationale uitrol, net als Brigad?

Wil je meer weten over onze werkwijze of verkennen wat online marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend advies op met onze specialisten of vraag een gratis adviesgesprek aan. Wij zetten de koffie alvast voor je klaar!

Betere performance is klaar voor jou – jij ook?